تور زمینی کربلا از کردستان

تور زمینی کربلا از کردستان:

سفر کربلا یک سفر معنوی با حس و حالی عالی و فوق العاده است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای چندمین بار متقاضی سفر به کربلا می شوند. کربلا قطب گردشگری واقع در کشور عراق است. مرقد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلا واقع شده است. از آن جایی که شیعیان عشق و علاقه خاصی به این بزرگواران دارند، تور کربلا نیز متقاضیان بسیار زیادی دارد.

کشور عراق،در فصل تابستان آب و هوای بسیار گرم وخشکی دارد. دمای هوا در این فصل بین ۴۰ الی ۴۸ درجه سانتی گراد است که این دمای بسیار بالایی است و اگر طاقت گرمای زیاد را ندارید، توصیه می شود از سفر در فصل تابستان خودداری نمایید.کربلا در فصل زمستان دمای مابین ۱۴ الی ۱۹ درجه را خواهد داشت.

شهر کردستان واقع در مرز ایران و عراق است. البته برای تور کربلا ممکن است از پایانه های مرزی واقع در استان های دیگر استفاده شود. از آن جایی فاصله زمینی کردستان و کربلا کم است،

در این نوع تور ها دیگر دغدغه راه مناسب و مسیر را نخواهید داشت. در تور کربلا، بهترین و با تجربه ترین تور لیدر ها همراه شما هستند و به همین جهت سفری بی دغدغه را خواهید داشت.

تور زمینی کربلا از کردستان چگونه است؟

وقتی درباره تور کربلا صحبت می کنیم، منظور تور عتبات عالیات عراق است. در عراق چندین شهر زیارتی قرار دارند. در تور زمینی کربلا از کردستان، ابتدا سفر به نجف انجام می شود. نجف اشرف محل قرارگیری حرم مطهر حضرت علی (ع) است.بعد از زیارت حرم امیر المومنین علی (ع)، با توجه به مدت زمان تور،بعداز مدتی راهی کربلا می شوید.

چندین محل زیارتی در کربلا واقع شده است.معمولا بیشتر روز های تور کربلا، به اقامت در این شهر منتهی می شود.

توجه داشته باشید،بسته به نوع تور، در هتل های مختلف کربلا و دیگر شهرها اقامت خواهید داشت.

رفت و برگشت تور زمینی کربلا از کردستان

در تور زمینی کربلا از کردستان، مسیر رفت و برگشت به عراق و کربلا، به وسیله اتوبوس های مسافربری انجام می شود. مسافران پس از رسیدن به پایانه های مرزی و عبور از مرز، توسط اتوبوس های عراقی به مسیر خود ادامه می دهند.معمولا اولین مقصد داخلی عراق، شهر نجف می باشد. پس از زیارت در نجف، در زمان مناسب تور به سمت کربلا راهی می شوند.

با توجه به نوع تور، مکان های دیدنی و غیر زیارتی عراق نیز در برنامه سفر قرار می گیرد.

اگر شرایط امنیت شهر های سامرا و کاظمین مساعد باشد و مشکلی در سفر به آن ها وجود نداشته باشد، این شهر ها نیز در برنامه تور زمینی کربلا از کردستان قرار می گیرند.

هزینه تور زمینی کربلا از کردستان

هزینه سفر زمینی به کربلا، بسیار کمتر از سفر های هوایی است. به همین دلیل است که تور زمینی کربلا از کردستان سفری اقتصادی برای متقاضیان محسوب می شود.

از طرفی،چون کردستان در مرز بین ایران و عراق واقع شده است،مسافت و زمان زیادی را در پی ندارد و به همین جهت این نوع تور یک گزینه ویژه برای متقاضیان این سفر می باشد

در زمان هایی که تعداد متقاضیان سفر کربلا افزایش می یابد، ممکن است هزینه ی اقامت در هتل ها نیز بیشتر باشد. از جمله این زمان ها می توان به مناسبت های مذهبی مانند ایام محرم به ویژه روز های عاشورا و تاسوعا اشاره کرد.

نکات مهم برای تور کربلا

کشور عراق با ایران شرایط متفاوتی دارد. به همین دلیل در زمان شرکت در این تور ها باید به یک سری نکات توجه داشته باشید.

  • یکی از نکات مهم این است که به هیچ وجه نباید از مکان ها و ادوات نظامی در عراق فیلم برداری کنید.
  • در طول این سفر توصیه می شود که حتما شماره تماس های ضروری را روی یک برگه یادداشت کنید.
  • اگر قصد مراجعه به صرافی در حین تور را دارید، این مسئله را با مدیر تور و مسئول کاروان در میان بگذارید.
  • برای آشامیدن آب در عراق،حتما از آب های نوشیدنی پلمپ شده استفاده نمایید.

ممنون از همراهی شما عزیزان.منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
چطوری می توانم کمکت کنم ؟
خروج از نسخه موبایل