تور کربلا

تور کربلا به صورت هوایی و زمینی با قیمت ارزان و با بیش از 20 سال سابقه در برگزاری تورهای زیارتی، یکی از خدمات کربلا تور است. این تور در ایام محرم، صفر، عید نورزو و دیگر ایام سال همراه با سفر به سامرا و کاظمین می باشد.

برنامه تور کربلا

این برنامه هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی می باشد. برنامه زیارتی نجف شامل زیارت حرم حضرت علی علیه السلام، زیارت مسجد کوفه، مسجد سهله و دیگر اماکن زیارتی بوده و در کربلا زائران به بازید و زیارت مقام امام زمان، نهر علقمه، کف العباس، دو طفلان مسلم و اماکن مقدس دیگر، مشرف می شوند.

سامرا و کاظمین نیز از دیگر برنامه های این سفر می باشد که در صورت تامین امنیت، زائران از این دو مکان مقدس نیز بازید و زیارت خواهند داشت.

زیارت کربلا

کربلا یکی از شهر های مهم عراق است که اهمیت آن بین شیعیان، به دلیل وقوع حادثه عاشورا و وجود حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام در آن می باشد. امام باقر علیه السلام در فضیلت زیارت قبر امام حسین علیه السلام فرمودند: اگر مردم می دانستند چه فضیلتی در زیارت قبر امام حسین علیه السلام است، از شوق آن، می مردند. به دلیل همین اهمیت است که شیعیان در ایام مختلف از سراسر جهان، خودشان را به این مکان مقدس می رسانند و در ایران نیز بسیار از مردم به صورت تور کربلا، به این سفر زیارتی مشرّف می شوند.

تور کربلا به صورت زمینی

به موجب این که شهر کربلا در کشور همسایه ی ایران، یعنی عراق واقع شده است، تور کربلا به صورت زمینی از انواع پر طرفدار این نوع تور ها می باشد. اما متقاضیان شرکت در تور کربلا زمینی باید توجه داشته باشند که مسیر طولانی ای را در پیش دارند. چرا که بسته به شهر مبدا و شرایط مرز ها، گاها تا یک روز مسافران در مسیر رفت و برگشت هستند.

هزینه ی کمتر این نوع تور در مقایسه با تور های هوایی شهر کربلا باعث شده تا همچنان تعداد متقاضیان این تور ها بالا باشد. البته برخی از افراد همواره از طول مسیر نیز لذت زیادی می برند، به همین جهت این افراد مدت زمان زیادی که در مسیر هستند برایشان سخت نخواهد بود.

از جمله ی سختی های این نوع تور می توان به ترافیک پشت مرز ها به خصوص در مناسبت های مذهبی اشاره کرد. چرا که در این مواقع ممکن است مسافران ساعت ها منتظر بررسی مدارکشان مانده و با سیل عظیم جمعیت از مرز خارج شوند.

تور کربلا به صورت هوایی

نوع دیگر و پر طرفدار تور کربلا، تور هوایی این شهر مقدس است. در واقع ترجیح بسیاری از زائرین شرکت در تور های هوایی است. به همین جهت است که در صورت نداشتن دغدغه ی مالی، این نوع تور را برای سفر به کربلا مناسب تر می دانند.

به طبع هزینه ی این تور ها در مقایسه با تور های زمینی به موجب سفر هوایی بالاتر است. همچنین لازم به ذکر است که شهر کربلا فرودگاه ندارد. به همین جهت است که برای سفر هوایی به کربلا ، پرواز مسافران ایرانی از هر مبدا، شهر کربلا نخواهد بود. عموما پرواز های تور کربلا به صورت هوایی به شهر نجف است. به همین جهت در تور عتبات عالیات، زیارت مرقد مطهر امام علی (ع) در شهر نجف نیز از جمله ی برنامه های سفر می باشد.

تور کربلا به صورت هوایی مدت زمان در مسیر ماندن مسافران را به حداقل می رساند. همچنین دغدغه هایی نظیر پشت مرز ماندن و شلوغی مرز ها نیز از جمله ی مشکلات تور هوایی کربلا نیست.

زمان مناسب شرکت در تور کربلا

در زمان های مختلف سال، شرایط شرکت در تور کربلا متفاوت خواهد بود. دو عامل وضعیت آب و هوا و مناسبت های مذهبی از جمله ی تاثیر گذار ترین عوامل در شرایط تور کربلا می باشد. البته انتخاب بهترین شرایط و مناسب ترین زمان برای شرکت در تور کربلا، اغلب بستگی به سلیقه ی افراد نیز دارد و نمی توان یک شرایط به خصوص را مناسب ترین شرایط شرکت در تور کربلا در نظر گرفت.

مناسبت های مذهبی و تاثیر در شرایط تور کربلا

مناسبت های مذهبی از جمله تاثیرگذار ترین عامل ها بر شرایط تور کربلا است. در ماه های محرم و صفر همواره تعداد زوار حاضر در شهر کربلا تا حد بسیار زیادی بالا می رود. به خصوص در روز های تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی ازدیاد جمعیت حاضر در شهر کربلا با بالاترین حد خود در سال می رسد.

جالب توجه است که ایام نوروز نیز از جمله ایامی است که شهر کربلا با ازدیاد زوار رو به رو می شود.

وضعیت آب و هوا و تاثیر آن در شرایط تور کربلا

شهر کربلا در مواقع مختلف سال دارای وضعیت آب و هوایی متنوعی است. به همین جهت است که در ماه های به شدت گرم و ماه های سرد سال همواره تعداد زوار حاضر در کربلا به حداقل می رسد. البته این در شرایطی است که مناسبت های مذهبی در این ماه ها نباشد.

اگر دوست دارید سفرتان در تور کربلا را زمانی انجام دهید که تعداد زوار به حداقل برسد، ماه های به شدت گرم و سرد زمان های مناسبی هستند. اما باید گرما و یا سرما را تحمل کنید. در واقع هر کس متناسب با شرایط و سلایق خود بهترین زمان مناسب شرکت در تور کربلا را انتخاب می کند.

تاثیر جمعیت بر هزینه ی تور کربلا

به موجب تقاضای بالا برای رزرو هتل و اقامتگاه در ایامی که تعداد زوار بالا می رود، هزینه ی تور کربلا نیز می تواند دستخوش این امر شود. چرا که بسیاری از هتل ها و اقامتگاه ها در این ایام هزینه ی اقامت را بیشتر از مواقع دیگر سال می کنند و این موضوع بر هزینه ی تور کربلا نیز تاثیر می گذارد.

وضعیت آب و هوا و تاثیر آن در شرایط تور کربلا

شهر کربلا در مواقع مختلف سال دارای وضعیت آب و هوایی متنوعی است. به همین جهت است که در ماه های به شدت گرم و ماه های سرد سال همواره تعداد زوار حاضر در کربلا به حداقل می رسد. البته این در شرایطی است که مناسبت های مذهبی در این ماه ها نباشد.

اگر دوست دارید سفرتان در تور کربلا را زمانی انجام دهید که تعداد زوار به حداقل برسد، ماه های به شدت گرم و سرد زمان های مناسبی هستند. اما باید گرما و یا سرما را تحمل کنید. در واقع هر کس متناسب با شرایط و سلایق خود بهترین زمان مناسب شرکت در تور کربلا را انتخاب می کند.

تاثیر جمعیت بر هزینه ی تور کربلا

به موجب تقاضای بالا برای رزرو هتل و اقامتگاه در ایامی که تعداد زوار بالا می رود، هزینه ی تور کربلا نیز می تواند دستخوش این امر شود. چرا که بسیاری از هتل ها و اقامتگاه ها در این ایام هزینه ی اقامت را بیشتر از مواقع دیگر سال می کنند و این موضوع بر هزینه ی تور کربلا نیز تاثیر می گذارد.

اماکن زیارتی کربلا

قتلگاه

جایگاهی که در نزدیکی حرم امام حسین (ع) می باشد و بنا به روایات، محل شهادت ایشان همین محل بوده است، که پیکر مقدس ایشان بعدا به مکان کنونی منتقل یافت.

تل زینبیه

یکی دیگر از اماکنی که در تور کربلا به زیارت و بازدید از آن می روند تل زینبیه است. این تپه که در نزدیک مرقد مطهر اباعبدالله علیه السلام قرار دارد، امروزه دارای صحن و رواق است. بنا به روایات مختلف، تل زینبیه مکانی بوده است که حضرت زینب (س) به آنجا رفته و آنچه که در میدان نبرد رخ میداد را مشاهده می کرد.

مرقد حر بن یزید ریاحی

یکی از شخصیت های مهم کربلا که قبل از آن جزو لشگریان یزید بود و بعد از توبه به کاروان کربلائیان پیوست، حر بن یزید ریاحی بود. حر در روستایی نزدیک کربلا (۹کیلومتری کربلا) به خاک سپرده شد که بعدها بنام روستای حر نامگذاری شد.

طفلان مسلم

از دیگر اماکنی که در تور کربلا به زیارت آن می روند، مرقد دو طفلان مسلم می باشد که در ۳۰ کیلومتری اتوبان کربلا-بغداد، واقع شده است. این مکان در طول تاریخ دستخوش تغییرات زیادی بوده است. در ابتدا مزار آنها در میان باغی واقع شده بود که شاه اسماعیل با فتح بغداد، برای آنها دو گنبد ساخت و سپس در دوران قاجار، مرقد آنها توسعه یافت.

مقام امام صادق علیه السلام

در نزدیکی حرم امام حسین (ع) زمین های مشهور با نام “جعفریات” وجود دارد که در آن زیارتگاهی منتسب به امام صادق علیه السلام وجود دارد. گفته می شود امام صادق(ع) هنگامی که قصد زیارت کربلا را داشت، در این مکان با آب فرات، غسل زیارت می کرد.

مقام حضرت مهدی(عج)

این مکان در نزدیکی مقام امام صادق (ع) قرار دارد که بنا به خوابی که یکی از علما دیده است، امام زمان در آن نماز بجا آورده اند. امروز این مکان به صورت حسینیه بزرگی توسعه یافته است.

علاوه به این اماکن معروفی که ذکر شد، مرقد بسیاری از علما و بزرگان در این شهر مقدس می باشد که در تور کربلا می توان به زیارت آنها نیز رفت.

زیارت نجف

شهر نجف یکی از قدیمی ترین شهر های جهان بحساب می آید که قبر امیر المومنین در این شهر می باشد. در فضیلت زیارت آن همین بس که امام صادق علیه السلام فرمود: خدا و ملائکه و انبیاء و مومنان به زیارت علی علیه السلام می روند. و به شیعیان توصیه زیادی بر زیارت این مکان مقدس شده است. علاوه بر حرم حضرت علی، مسجد کوفه و سهله و قبرستان وادی السلام در این شهر واقع شده است که در تور کربلا و نجف از این اماکن نیز بازدید می شود.

اماکن زیارتی نجف

قبرستان وادی السلام

یکی از مقدس ترین قبرستان های شیعیان و جهان اسلام، وادی السلام است که در آن قبر پیامبرانی چون حضرت صالح، حضرت هود و قبر علمای زیادی واقع شده است. برای این قبرستان فضایل زیادی ذکر شده است. به طوری طبق روایات محل اجتمام ارواح همه مومنین می باشد. نقل شده است که هر مومنی در هر جایی از زمین بمیرد، به روح او ندا می رسد که به وادی السلام بپویندد که جایگاهی از بهشت است.

مقام امام زمان علیه السلام

مکان مقدسی که در قبرستان وادی السلام بوده و منتسب به امام زمان (عج) می باشد.

مقام امام زین العابدین علیه السلام

یکی از اماکنی که در تور کربلا و نجف می توان از آن بازدید کرد، مقام امام سجاد(ع) می باشد که در غرب نجف واقع شده است. نقل شده که حضرت در هنگام زیارت امیرالمومنین در آنجا نماز بجا می آوردند.

آرامگاه کمیل بن زیاد نخعی

کمیل از یاران خاص حضرت علی (ع) بود که آرامگاه ایشان در اتوبان نجف-کوفه واقع شده است.

مسجد کوفه

یکی از معروف ترین مسجد های شیعیان، مسجد کوفه است که در تور کربلا و نجف، به زیارت و بازید آن می روند. در کنار این مسجد مزار شخصیت های چون مختار ثقفی و مسلم بن عقیل، هانی بن عروه، میثم تمار می باشد. این مسجد یکی از قدیمی ترین مساجد جهان اسلام به شمار می رود به طوری که گفته می شود اولین کسی که این مسجد را ساخت، حضرت آدم (ع) بوده است و همچنین برخی از امور فرماندهی و خلافت امیر المومنین در این مسجد انجام می گرفت. در فضیلت مسجد کوفه همین بس که طبق روایات از آن به عنوان باغی از باغ های بهشت، یاد شده است.

مسجد سهله

این مسجد از مساجد منتسب به امام زمان (عج) می باشد که طبق روایات محل زندگی حضرت در هنگام ظهور می باشد. مسجد سهله، جایگاه عبادت حضرت ابراهیم(ع)، ادریس نبی(ع)، حضرت خضر(ع) بوده و جایگاه امام صادق و امام سجاد علیهما السلام در آن واقع گردیده است. در فضلیت این مسجد از امام زین العابدین (ع) نقل است که” هرکس در این مسجد، دو رکعت نماز بخواند، خداوند دو سال بر عمر او می افزاید.”

مسجد حنانه

از مساجدی که در تور کربلا به بازدید آن می روند، مسجد حنانه است که در ابتدای اتوبان نجف-کربلا، ساخته شده است. این مسجد محلی است که سر امام حسین(ع) در هنگام انتقال کاروان کربلا به کوفه، در آن به زمین گذاشته شد. همچنین گفته شده هنگام تشییع پیکر مطهر امیر المومنین(ع)، زمانی که بدن حضرت را از کنار ستونی که در آن قرار داشت، عبور می دادند، این ستون از حزن و اندوه، خم شد.

هتل های کربلا

هتل یاسمین

یکی از بهترین هتل ها با درجه الف می باشد که در شارع باب القبله امام حسین علیه السلام، واقع شده است. این هتل ۶ دقیقه با حرم فاصله دارد و دارای آشپز ایرانی، اینترنت رایگان، سیستم سرمایشی و گرمایشی اسپیلیت می باشد.

هتل الاماره

هتل الاماره، یکی دیگر از هتل های درجه یک تور کربلا است که پشت حرم حضرت عباس، واقع شده است. اینترنت، تلویزیون ماهواره ای، تلفن مرکزی، سرویس بهداشت ایرانی و فرنگی، اینرنت وای فای از جمله خدمات این هتل می باشد.

هتل المیزان  

المیزان یکی از هتل های با درجه  VIP می باشد که تا حرم فقط 5 دقیقه فاصله دارد. این هتل در باب القبله امام حسین واقع شده است.

هتل های نجف

هتل قصر الضیافه

یکی از بهترین هتل های تور کربلا و نجف، قصر الضیافه است که تا حرم حضرت علی، ۵ دقیقه فاصله دارد. امکانات این هتل شامل کافی شاپ، تلویزیون، ماهواره، تلفن مرکزی و… می باشد.

هتل قصر الدرر

یکی از نزدیک ترین هتل ها به حرم امیر المومنین که در فاصله ۲ دقیقه ای از حرم قرار دارد، هتل قصر الدرر می باشد. نزدیکی این هتل چهار ستاره، آن را به یکی از ایده آل ترین هتل ها برای زائران تبدیل کرده است.

هتل اغنار

این هتل چهار ستاره دارای امکاناتی از جمله کافی شاپ، اینترنت رایگان، تسلط کارمندان هتل به زبان فارسی، تلویزیون کابلی و رستوران با انواع غذاهای با کیفیت می باشد. هتل اغنار از بهترین هتل های تور کربلا و نجف می باشد که ۵ دقیقه تا حرم فاصله دارد.

تور کربلا و نجف، بسته به سفر هوایی و زمینی و درجه هتل، قیمت های مختلفی دارد. اگر می خواهید هزینه های شما کاهش یابد، سفر خود را به صورت “رفت هوایی، برگشت زمینی” انتخاب کنید. قابل ذکر است که برنامه های زیارتی سفر هوایی و زمینی یکسان هستند.

سوالات متداوال

زمان مناسب برای رزرو تور کربلا چه زمانی است ؟

دو عامل وضعیت آب و هوا و مناسبت های مذهبی از جمله ی تاثیر گذار ترین عوامل در شرایط تور کربلا می باشد.

تور کربلا به صورت زمینی وجود دارد ؟

به موجب این که شهر کربلا در کشور همسایه ی ایران، یعنی عراق واقع شده است، تور کربلا به صورت زمینی از انواع پر طرفدار این نوع تور ها می باشد.

آیا امکان تور کربلا به صورت هوایی وجود دارد ؟

شهر کربلا فرودگاه ندارد و پروازه ها به شهر نجف میباشد و سپس به کربلا اعزیمت می شود

برای رزرو تورهای زیارتی می توانید با شماره 02188989595 تماس بگیرید . شماره واتساپ ( 09198262564 )

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
چطوری می توانم کمکت کنم ؟
خروج از نسخه موبایل