آیا نکات مهم در انتخاب بهترین تور کربلا زمینی و تور هوایی کربلا را می دانید؟

آیا نکات مهم در انتخاب بهترین تور کربلا زمینی و تور هوایی کربلا را می دانید؟

آیا نکات مهم در انتخاب بهترین تور کربلا زمینی و تور هوایی کربلا را می دانید؟

راهنمای انتخاب تور زمینی و هوایی کربلا

بدون شک، یکی از مهم ترین تورهای زیارتی که هر ساله زائران بسیاری در آن شرکت می کنند تور کربلا است. گرچه این تور در طول سال برگزار می شود؛ اما بیشترین زمان برگزاری آن در ماه های محرم و صفر است. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در انتخاب تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا بپردازیم. پس با کربلا تور همراه باشید.

مزایای سفر به کربلا با تور کربلا

هر ساله بسیاری از ایرانیان، کربلا را به عنوان مقصد زیارتی خود انتخاب می کنند. این امر به خصوص در ماه های محرم و صفر به اوج خود می رسد. بی شک، بهترین گزینه برای سفر به کربلا و نجف از طریق تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا خواهد بود. سفر با تور کربلا با نظم و انضباط خاصی برگزار شده و برنامه های متنوعی برای آن پیش بینی می شود.
از مزایای سفر با تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا می توان اطمینان از محل خواب ایمن و گشت و گذار و زیارت در حرم کربلا را نام برد. در چنین شرایطی با آرامش خاطر یک سفر زیارتی خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد.
تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا با برنامه مشخص شده ای همراه بوده و زائران قبل از سفر با موضوعات مختلف اقامت در کربلا و نجف آشنا گشته و می دانند که چه کارهایی را باید در طول سفر انجام بدهند و یا از انجام چه کارهایی خودداری کنند. در تور کربلا دیگر نگران نحوه رسیدن به مقصد و محل اقامت نخواهید بود.
از سویی دیگر، هزینه ها در تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا کاملا کنترل شده است و هزینه هایتان به حداقل خواهد رسید. مسئولان تور به دلیل تجربه هایی که از سفر به این شهر دارند بهترین پیشنهادها را به شما ارائه می دهند تا بهترین لذت را از تور کربلا ببرید.
چنانچه خودتان به صورت مستقل نسبت به سفر به کربلا اقدام نمایید ممکن است با مشکلات عدیده ای مواجه شده و در شهرها و محله ها سر در گم شوید. تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا به شما این امکان را می دهد که بدون دردسر طبق برنامه از قبل پیش بینی شده به زیارت اماکن مذهبی بپردازید.

شرایط هتل در کربلا

اقامت در هتل، مهم ترین موضوع در سفر به کربلا محسوب می شود. انتخاب هتل مناسب برای اسکان در کربلا بسیار مهم است. در تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا خیال تان از بابت ایمنی و رفاه هتل های پیشنهادی تور راحت خواهد بود. در کربلا انواع هتل های ارزان و گران قیمت وجود دارد که می توانید بسته به سلیقه و توان مالی خود آن را انتخاب کنید. انواع هتل های لوکس و ارزان قیمت در کربلا به چشم می خورد. البته هتل های لوکس این شهر مانند هتل های اروپایی نیست. به هر حال امکان انتخاب هتل در تور کربلا وجود دارد و شما می توانید هتل مورد نظرتان را ار بین هتل های پیشنهادی انتخاب نمایید. هزینه اقامت در هتل از موارد تاثیرگذار در قیمت تورهای کربلا خواهد بود.

مدارک لازم برای شرکت در تور کربلا

برای شرکت در تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا مدارک خاصی لازم است که پیش از سفر آنها را باید فراهم کنید. در ادامه با مهم ترین مدارک لازم برای تور کربلا آشنا می شوید؛

  • داشتن اصل گذرنامه در سفر به کربلا با حداقل 6 ماه اعتبار الزامی است؛
  • پرداخت عوارض خروج از کشور قبل از سفر ضروری است؛
  • مدارک احراز هویت مانند کارت ملی و شناسنامه را باید حتما همراه خود داشته باشید.

تور زمینی کربلا

تور کربلا به دو صورت تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا امکان پذیر است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. تور زمینی را می توانید با پرداخت کمترین هزینه انتخاب کنید. این تور نسبت به تور هوایی زمان بر بوده و مشکلات خاص خودش را دارد. از آنجایی که تور زمینی با اتوبوس انجام می شود و زمان زیادی برای رسیدن به مقصد وجود دارد؛ این امکان را برای شما فراهم می کند که در طول سفر تجربه گذر از شهرهای مختلف را داشته و نیز با افراد شرکت کننده در تور بیشتر آشنا شوید. به دلیل شرایط فوق تور زمینی به مقصد کربلا مورد توجه زائرانی قرار دارد که اولویت شان صرفه جویی در هزینه ها و استفاده بیشتر از طول مسیر سفر است.

تور هوایی کربلا

روش دیگر سفر به کربلا از طریق تور هوایی کربلا است. از ویژگی های این نوع سفر می توان به امکان انتخاب کلاس پروازی هواپیما اشاره کرد که البته با تفاوت قیمت همراه خواهد بود. این نوع تور مناسب افرادی است که می خواهند سریع تر به مقصد رسیده و بیشتر وقت خود را نه در مسیر که در نجف و کربلا بگذرانند. در تور هوایی، هواپیما در خاک نجف به زمین می نشیند و پس از 3 روز اقامت در این شهر، به کربلا خواهید رفت. در کل، در تور هوایی کربلا، تهران تا نجف را در مدت زمان دو ساعت طی می کنید؛ اما در تور زمینی کربلا ابتدا باید با اتوبوس به مرز بروید و بعد دوباره در عراق با اتوبوس تا نجف بروید.

تفاوت تور زمینی و هوایی تور کربلا
تفاوت تور زمینی و هوایی تور کربلا

برنامه سفر با تور کربلا

برنامه سفر با تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا کاملا شبیه یکدیگر بوده و مسافران از قبل نسبت به برنامه خود مطلع خواهند شد. در تور کربلا به صورت زمینی و هوایی ابتدا به شهر نجف رفته و پس از 3 روز اقامت در این شهر به کربلا خواهید رفت. از برنامه های متنوع سفر به نجف می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • گشت و گذار در شهر نجف؛
  • زیارت و بازدید از حرم مطهر حضرت علی(ع)؛
  • زیارت مسجد کوفه؛
  • بازدید از مسجد سهله و اماکن مذهبی دیگر؛
  • زیارت قبر دو پیامبر حضرت صالح(ص) و حضرت هود (ص).

پس از پایان بازدیدهای نجف به سمت کربلا رفته و در این شهر می توانید برنامه های زیر را مورد بازدید قرار دهید؛

  • گشت در شهر کربلا و زیارت مقام امام زمان؛
  • بازدید از نهر علقمه؛
  • بازدید از تل زینبیه؛
  • بازدید از کف العباس؛
  • زیارت حرم امام حسین(ع)؛
  • زیارت حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع)؛
  • بازدید از بخش دو طفلان مسلم؛
  • بازدید از همه بخش های مذهبی کربلا.

در روز آخر تور کربلا سفر به کاظمین و سامرا را تجربه خواهید کرد. پس از پایان برنامه، مسافران تور هوایی کربلا به سمت فرودگاه نجف ترانسفر شده و مسافران تور زمینی کربلا به وسیله هواپیما به مرز مهران منتقل می شوند.

قیمت سفر با تور کربلا

یکی از تعیین کننده ترین معیارهای انتخاب تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا قیمت تمام شده آن است. بدون شک سفر هوایی هزینه بیشتری نسبت به سفر زمینی دارد. انتخاب هتل نیز از موارد موثر در تعیین قیمت تور کربلا به شمار می رود. بنابراین هزینه های سفر به کربلا تا حدودی متفاوت بوده و به انتخاب شما بستگی دارد.

نکات مهم در رابطه با تور کربلا

برای شرکت در تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا باید به موارد مهم زیر دقت نمایید تا در طول سفر به مشکلات احتمالی برنخورید؛

  • از کاروان های معتبر جهت شرکت در تور کربلا استفاده نمایید؛
  • از اعمال غیر زیارتی در تور کربلا پرهیز کنید؛
  • از عکس گرفتن در بخش های ممنوع التصویر خودداری نمایید؛
  • با ماموران نظامی به هیچ وجه رفتار نامناسب نداشته باشید؛
  • اسنادتان را در طول سفر به همراه داشته و مراقب باشید که گم نشوند؛
  • برای زیارت کربلا و نجف به هیچ عنوان به صورت غیر قانونی وارد خاک عراق نشوید؛
  • چنانچه تمایل به رزرو تور کربلا داشته باشید حتما سازمانی را انتخاب نمایید که مورد تایید سازمان حج و زیارت باشد؛
  • به خصوص در ماه های محرم و صفر که جمعیت بیشتری در تور کربلا شرکت می کنند مراقب باشید که حتما گذرنامه شما مهر شود.

خرید سوغاتی در تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا

یکی از موارد به یاد ماندنی در تور کربلا تهیه سوغاتی برای عزیزان تان است. مهم ترین سوغاتی کربلا مهر، تسبیح و جانماز است. در هنگام خرید سوغاتی با فروشنگان چانه بزنید؛ چون قیمت را تا 50 درصد هم ممکن است پایین بیاورند. سعی کنید خرید سوغاتی را در کربلا انجام دهید؛ زیرا بازارهای بزرگ تری نسبت به شهر نجف دارد.

حفظ موارد بهداشتی در تور کربلا

یکی از نکات مهم تور کربلا حفظ موارد بهداشتی و خودمراقبتی است. لذا تزریق واکسن آنفلوانزا و مننژیت قبل از سفر را در دستور کار خود قرار دهید. غذاهای مطمئن و تمیز را صرف کنید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید آن را به همراه خود داشته باشید. حتما به لیست داروهای ممنوعه توجه نمایید؛ چون برخی از دارو ها را نمی توانید با خود به همراه ببرید.
در تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا سعی کنید به هیچ عنوان از آب لوله کشی استفاده نکنید. چون آب های لوله کشی کربلا فقط برای شست و شو هستند. برای آّب آشامیدنی حتما از آّب های پلمپ شده استفاده نمایید.

توجه به صحبت های راهنمای تور

از آنجایی که سفر با تور مستلزم رعایت قوانین جهت یکپارچه کردن برنامه هاست، توجه به صحبت های راهنمای تور یا سرکاروان الزامی است. لذا حتما به توصیه های او در طول سفر در تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا توجه کرده و به هیچ وجه سعی نکنید به طور خودسرانه و انفرادی عمل نمایید. چون با خطر گم شدن و جا ماندن از گروه مواجه خواهید شد.

از مناطق ممنوعه عکس و فیلم نگیرید

بسیاری از مناطق شهرهای کربلا و نجف جزو مناطق ممنوعه بوده و عکسبرداری و فیلمبرداری از آنها ممنوع است. بنابراین دقت داشته باشید که در تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا از این مناطق عکس و فیلم نگیرید. همراه داشتن موبایل در داخل صحن حرم ها نیز ممنوع است. لذا به هیچ عنوان گوشی خود را داخل حرم نبرده و قبل از ورود آن را به قسمت امانات تحویل دهید.

رعایت موارد ایمنی در تور کربلا

در طول سفر با تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا لازم است به همه موارد ایمنی که راهنمای تور به شما خواهد گفت توجه کنید. برخی از این موارد را اینطور می توان برشمرد؛

  • از لیوان های مشترک استفاده نکنید؛
  • از آب های پلمپ استفاده نمایید؛
  • از تردد های غیر ضروری بپرهیزید؛
  • از گوشی تلفن همراه خود مراقبت کنید؛
  • از وسایل قیمتی خود محافظت نمایید؛
  • شماره تلفن راهنمای تور و آدرس هتل را همراه خود داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله شما را نکات مهم تور کربلا شامل تور هوایی کربلا و تور زمینی کربلا آشنا کردیم. رعایت موارد فوق موجب می شود که سفری ایمن و خاطره انگیز را برای خود و عزیزان تان رقم بزنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تور کربلا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سفر هوایی به کربلا، همراه با بهترین تور مسافرتی
سفر هوایی به کربلا، همراه با بهترین تور مسافرتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
چطوری می توانم کمکت کنم ؟