مراکز زیارتی تور کربلا

مراکز زیارتی تور کربلا

مراکز زیارتی تور کربلا

کربلا یکی از مهمترین شهر های زیارتی کشور عراق به شمار می آید و همچنین یکی از قطب های گردشگری مذهبی اسلام است. هرساله به خصوص ایام محرم شمار زیادی از شیعیان برای زیارت و به عشق امام حسین (ع) به این شهر سفر می کنند. در ادامه مطلب مکان های زیارتی این شهر را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

بین الحرمین

کربلا در غرب رود فرات واقع شده و تا بغداد پایتخت کشور عراق 105 کیلومتر فاصله دارد. مرقد امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) در این شهر زیارتی واقع شده است. این دو حرم در فاصله ای حدود 300 متر از هم قرار دارند و به بین الحرمین معروف می باشد.

حرم امام حسین (ع)

همانطور که می دانید مرقد امام سوم ما شیعیان در این شهر واقع شده است. ساختمان این حرم مطهر در دوران صفوی، عثمانی و قاجار ساخته شده است.حرم از گنبدی بزرگ و از جنس طلا است. در زیر این گنبد ضریح نقره ای و بزرگی قرار دارد. دو فرزند امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و علی اصغر(ع) نیز در کنار امام حسین (ع) و در درون قبر آن حضرت دفن شده اند.شمار زیادی از شهیدان واقعه کربلا نیز در این حرم و در قسمت شرق ضریح آن بزرگوار مدفون شده اند.

حرم حضرت ابولفضل العباس (ع)

حرم قمربنی هاشم در فاصله کمی از حرم امام حسین (ع) واقع شده است. ساختمان این حرم دارای گنبدی طلایی است. در این حرم 4 رواق و صحن بزرگ و وسیع به همراه یک ایوان زیبا وجود دارد.

قتلگاه

روایات حاکی از آن است که در این مکان امام حسین (ع) به دست شمر به قتل رسیده و سر مبارک آن حضرت از تنش جدا شده است. این مکان برای شیعیان بسیار مهم است و به زیارت این مکان می روند.

تلّ زینبیه

تل زینبیه تپه ایست در نزدیکی حرم مطهر امام حسین (ع) با ارتفاع 5 متر که در حال حاضر اتاقی بر روی آن ساخته شده است. این منطقه به نام تلّ زینبیه یا تپه حضرت زینب (ع) معروف است. بنا به گفته مورخان حضرت زینب (س) در روز عاشورا بر روی این تپه میرفتند تا از حال برادرشان امام حسین (ع) و اتفاقات جنگ خبردار شوند.

آرامگاه حبیب بن مظاهر اسدی

حبیب بن مظاهر یکی از شهیدان واقعه کربلا بود. وی در سن 80 سالگی به یاری امام حسین (ع) شتافت. آرامگاه او که ضریح کوچکی نیز دارد در فاصله 10 متری از ضریح مطهر امام  حسین (ع) واقع شده است.

آرامگاه سید ابراهیم مجاب

سید ابراهیم مجاب از امام زادگان والا مقام و دارای نسل مبارکی است. او فرزند محمد العابد فرزند امام موسی بن جعفر (ع) است. آرامگاه وی در رواق حرم مطهر امام حسین (ع) در گوشه شمال غربی واقع شده است.

خیمه گاه

در قسمت جنوبی صحن حرم مطهر امام حسین (ع)، در فاصله 250 متری آن،محل برپایی خیمه ها و چادر های سید الشهدا و بقیه یاران بوده است. در حال حاضر آن را بازسازی کرده اند.

حُر

شهرکی است که در فاصله 9 کیلومتری از شهر واقع شده است. نام این شهرک از حُر بن یزید ریاحی گرفته شده است. حر در روز عاشورا یکی از فرماندهان لشکر عیبدالله زیاد بود اما بعد به لشکر امام حسین (ع) پیوست، با شجاعت ایستادگی کرد و شهید شد و در این مکان دفن گردید.

آرامگاه طفلان مسلم

محمد و ابراهیم دو کودک حضرت مسلم بن عقیل بودند، که پس شهادت پدرشان نیز به شهادت رسیدند. آرامگاه این دو کودک در راه کربلا – بغداد در حومه شهر مسیّب واقع شده است. این آرامگاه صحن و سرای با شکوهی دارد و بر قبر هر کدام گنبد و ضریحی بنا شده است.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید.

منتظر نظرات ارزشمندتان هستیم.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
چطوری می توانم کمکت کنم ؟
خروج از نسخه موبایل