تورکربلا از مشهد

تورکربلا از مشهد

مقایسه تور های کربلا از مشهد ، هوایی ، قطار و اتوبوس

یکی از محبوب ترین سفرهای زیارتی در بین مسلمانان سفر به کربلای معلی است؛ بر اساس آمار گرفته شده در طول سال تعداد زیادی زائر از کشورهای مختلف به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا سفر می‌ کنند. برای رفتن به کربلا مثل سفر به سایر شهرها و کشورهای خارج از ایران بهتر است از تورهای زیارتی استفاده کنید. تور کربلا به روش زمینی با اتوبوس و قطار و همچنین به صورت هوایی برگزار می شود و متقاضیان عزیز با توجه به بودجه و شرایط خود می توانند یکی از این سه روش را انتخاب کنند. در این مقاله به طور مفصل شما را با روش های سفر به کربلا از مشهد آشنا خواهیم کرد و آنها را مقایسه می کنیم.

Karbala tour from Mashhad

تور  کربلا از مشهد با قطار

یکی از امن ترین روش های سفر به کربلا از مشهد از طریق قطار است که مسافران می توانند از خطوط ریلی شلمچه به کربلا سفر کنند. مسافران می توانند از هر کجای ایران که هستند با قطارهای همدان، کرمانشاه و شلمچه خود را به مرز کشور عراق برسانند و از آنجا با اتوبوس فاصله 30 کیلومتری به کربلای معلی را طی کنند. ایستگاه راه آهن کربلا شامل امکاناتی نظیر دفاتر فروش بلیط، بوفه، سرویس های بهداشتی، نماز خانه، پارکینگ، سالن انتظار برای مسافران و تابلو اعلانات می باشد. تور کربلا با قطار توسط آژانس های زیارتی هم برگزار می شود، قیمت تور کربلا از مشهد با قطار نسبت به هواپیما کمی ارزانتر است.

تور کربلا از مشهد با هواپیما

برای اینکه به صورت هوایی به کربلا سفر کنید باید بلیط نجف یا عراق را تهیه کنید و بعد از طی مسیر با هواپیما به وسیله اتوبوس به کربلا بروید؛ زیرا شهر کربلا فاقد فرودگاه بین المللی است. فاصله نجف تا کربلا 80 کیلومتر بوده و فاصله بغداد تا کربلا 90 کیلومتر است که به دلیل کوتاه تر بودن مسیر و برای اینکه بتوانید به زیارت حرم حضرت علی (ع) نیز بروید بهتر است بلیط پرواز شهر نجف را تهیه کنید.

یکی از آسان ترین روش های سفر به کربلا از مشهد سفرهای هوایی است که با توجه به تاریخ حرکت و شرکت هواپیمایی قیمت ها متفاوت می باشند. لازم به ذکر است امکان خرید بلیط هواپیما از تهران به نجف نیز وجود دارد و چون تعداد پروازهای تهران به نجف زیاد است هزینه بلیط این پرواز برای مسافران عزیز صرفه اقتصادی خواهد داشت.

در تمام طول سال می توان از طریق هوایی به کربلا سفر کرد ولی در ایام خاص مثل روزهای عاشورا و تاسوعا، اربعین یا اعیاد مختلف ازدحام زائران به کربلا بیشتر می شود و همین موضوع بعضی مواقع باعث افزایش هزینه های خرید بلیط هواپیما و یا قیمت هتل محل اقامت می شود.

Karbala tour from Mashhad

تور کربلا از مشهد با اتوبوس

سفرهای زمینی به کربلا با اتوبوس از طریق یکی از مرزهای زمینی انجام می شود؛ از هر کجای ایران می توان با اتوبوس یا وسیله شخصی به یکی از مرزهای مهران در استان ایلام، خسروی در استان کرمانشاه یا چذابه و شلمچه در استان خوزستان رفت و از آنجا وارد خاک عراق شد.توجه داشته باشید چنانچه زائری با ماشین شخصی به مرز برود باید خودروی خود را در پارکینگ بگذارد و از مرز عبور کند و در آن سوی مرز با اتوبوس، ون یا ماشین های شخصی به کربلا برود.

یکی از روش های سفر به کربلا از مشهد خرید بلیط اتوبوس است؛ بعد از آماده کردن تمام مدارک لازم برای سفر زمینی باید اقدام به تهیه بلیط کنید. علاوه بر خرید بلیط اتوبوس می توانید با کاروان های زیارتی که تور زمینی برگزار می کنند به کربلای معلی سفر کنید.

سخن پایانی

سفر هوایی به کربلا در مقایسه با سفرهای زمینی با اتوبوس و قطار گران تر بوده که دلیل آن قیمت بلیط پرواز به نجف است؛ اما مزیت این نوع سفر کوتاهی مسیر طی مدت زمان  3 ساعت بوده که باعث خستگی مسافران نمی شود. سفر زمینی با قطار یا اتوبوس ارزانتر است ولی خستگی زیادی به همراه دارد طوری که بیشتر از 24 ساعت باید در مسیر باشید که برای افراد سالمند خسته کننده است.

عوامل مختلفی مانند درجه هتل، مدت زمان اقامت، نوع خدمات و زمان اعزام روی تعیین هزینه تور کربلا از مشهد تأثیر گذار هستند. بعد از رسیدن به مقصد می توانید به مکان های زیارتی کربلا مشرف شوید.

از بین سه روش هواپیما، قطار و اتوبوس اغلب برای سفر به کربلا از مشهد با اتوبوس طرفداران زیادی دارد و دلیل آن هم هزینه کمتر است. سفر با اتوبوس با عبور از یکی از مرزهای زمینی خسروی، مهران، شلمچه و چذابه انجام می شود. همچنین برای سفر به کربلا با هواپیما از طریق فرودگاه نجف و طی مدت زمان چند ساعت امکان پذیر است.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید.

جهت اطلاعات بیشتر از تور ها با ما تماس بگیرید.

02188989595

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
سلام
چطوری می توانم کمکت کنم ؟